Treinreis naar sapa

5 augustus 2014 - Sapa, Vietnam

Dug heeft ons naar het station gebracht om half negen gaan we de bergen in richting Sapa met de trein. We hebben een 4 persoonshut in de trein, cees ligt bij de buren. Om half zeven in de ochtend komen we aan, toch wel wat moe want echt slapen is best een beetje moeilijk. Bij station staat gids Hi ons op te wachten en na ontbijt gaan we eerst naar een local markt. Super leuk hier wonen de "flower" people veel kleuren. Ook de buffelmarkt ontbreekt niet. Het landschap is trouwens prachtig, bergen, rijstvelden en heel veel groen. Na de markt zijn we een tocht over de rivier gaan varen, deze rivier is trouwens de natuurlijke scheiding met het land China, waar we later ook nog hebben staan kijken. Even de brug over China in gaat niet, visa is verplicht maar over de brug worden wel veel goederen van China naar Vietnam vervoerd, karren vol.

na de rivier richting Sapa en hier geluncht. Heerlijk ter plekke bereid eten de kok bediende ons zelf, wat een verwennerij. Na de lunch de klim naar beneden door het dorp, veel mensen gezien die er wonen tussen de buffels. Deze volksstam van Sapa kenmerkt zich weer door zwarte kleding ook weer prachtig te zien.

we slapen vandaag in een kleinschalig koloniaals huis (hotel) ziet er gaaf uit en de bedden liggen heerlijk. Zeker na de bedden uit de trein een verademing! We liggen er ook vroeg in, lekker bijslapen

1. Saar:
    6 augustus 2014
    Mooi al die verschillende mensen. Jullie vallen aardig uit de toon qua kleur en lengte zeker? Xxx
  2. Gerry:
    7 augustus 2014
    Leuk allemaal hoor, kijk uit naar de volgende verhalen. En wat een mooie foto's.
  3. Gerry:
    7 augustus 2014
    Ik weet het niet, maar heb al 3 keer wat geschreven. Ik zie het alleen nergens terug!
    Dus misschien voor de derde keer. Wat een reis om van te genieten! Kijk uit naar de volgende verhalen. En wat een mooie foto's
  4. Marjan:
    8 augustus 2014
    He ger we krijgen ze binnen, ik zie ze wel de berichten