Van everglades naar key west

17 augustus 2015 - Summerland Key, Verenigde Staten

Gisterochtend weer vroeg ons bed uit om weer verder te gaan naar de volgende bestemming, Key West. De ouders aan het stuur en de kinderen heerlijk verder slapen op de banken van de camper. Na een tijdje gereden te hebben waren we aangekomen op de bestemming, een hele mooie camping die aan het strand ligt. En we hadden zelfs een van de mooiste plekken van de camping, namelijk direct aan het strand. Dus we lopen de camper uit direct het strand op. De middag gingen we opweg naar key west. Na een paar minuten op de bus te hebben gewacht, waren we onderweg naar de stad. Een busrit van 3 kwartier met een wel hele aparte meneer, hij had twee grote tassen bij zich en allemaal verschillende soorten hawaii kransen. Aangekomen in de stad kwamen we gelijk het Hard Rock Cafe tegen in het eerste straatje waar we liepen. In het HRC hebben we een drankje gedronken en zijn daarna weer verder gegaan. Zoals altijd was het weer bloedverziekend heet, eindelijk aangekomen op iets wat een strand moest voorstellen hebben we daar even gechillt maar de stank van de algen werd ons te veel dus zijn we weer verder gaan lopen. Rond etenstijd zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje, na een paar rondjes gelopen te hebben zijn we toch maar bij het Hard Rock Cafe gaan eten. Na enig twijfelen hebben we er toen voor gekozen om tot kwart voor 10 te wachten op de bus. Want na een paar verhalen over key west gehoord te hebben is het daar 's avonds toch wel erg indrukwekkend. Rond 7 uur begon de zon in de zee te zakken, wauw dat was mooi. Hierna nog even rond gelopen op de pier, met allemaal verschillende straatmuzikanten. Zangers, zangeressen, een man die een zwaard in zn keel liet glijden en je raad het nooit de man uit de bus met de bloemenkransen. Hij had een soort tipi van houten palen gemaakt en zat daar een beetje 'peach en love' te schreeuwen. Natuurlijk hebben we even een fototje gemaakt bij die vent. Na het lopen op de pier nog even een kaartje gelegd met zn allen om de tijd te doden en daarna de bus terug gepakt. Het was weer een mooie dag. Groetjes Laurie