van pine island naat everglades

16 augustus 2015 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Pine island naar everglades
Na afscheid genomen te hebben van de mooiste koa in america gingen we opweg naar de everglades voor de verandering een grafeind rijden maar gelukkig kon het jongere gedeelte van de fam blijven slapen. Aangekomen bij het begin van het park gekeken voor een hovercraft alleen mocht deze niet het park zelf in maar alleen erbuiten. Uiteindelijk voor een andere boottour gekozen die wel het park zelf in mocht. Maar voordat we op de boot gingen kwamen rink zijn woorden "ik zou wel is een regenbui mee willen maken " uit helaas op het verkeerde moment en iets heftiger dan verwacht. Maar toch op het bootje gestapt zeiknat wel. Eenmaal op het water werd al gauw de eerste alligator gespot na een paar fotos doorgevaard door de smalle mangrove riviertjes met veel bananenspinnen en mangrovekrabben. De gids pakte nog een mangrove krab die wij zelf nog even mochten vasthouden daarna was de tour helaas alweer voorbij en moesten we door naar de volgende camping met zwembad natuurlijk ;)
Renst

Van reisblog naar fotoboek