Van st petersburg naar pine island

15 augustus 2015 - Pine Island Center, Florida, Verenigde Staten

Na een rustig ontbijtje vertrokken naar pine island wat volgens de omschrijving een prachtig tropisch eiland zou zijn. Toen links van de weg een barnes en Nobles bookshop werd gespot werd de handrem aangetrokken en met gierende banden afgeslagen om een munten verzamelingsboek te scoren voor Rens. Hij probeert deze vakantie alle 52 quarters bij elkaar te sparen van de staten van de usa en ook de quarters van de natuurparken. Na even zoeken de twee mappen gevinden en ook Laurie vind het gezochte boek om aan haar vriendjn tr geven. En omdat er een starbucks in de winkel was een heerlijk bakje cappuccino gescoord, want koffie in amerika is moeiloijk te verkrijgen. Hierna weer twee uurtjes op pad met een tussenstop bij de Wallmarkt voor bbq vlees om daarna op zoek te gaan naar een strandje aan de mexicaanse golf. We vinden de naam Venice beach wel leuk omdat we drie jaar geleden hier ook geweest waren in California dus hier de tussenstop gemaakt.
Heerlijk even gezeommen en toen het onweer wat we hoorden wat dreigender werd de spullen bij elkaar gepakt om verder te rijden.
Wat ons opvalt is dat de periode hier om vakantie te vieren echt laagseizoen is. Overal is het een soort van uitgestorven zo ook op ons zo leuk lijkende pine island. Aan de camping geen strand maar mangrove bossen en buiten de vaste staanplaatsen niemand op de camping. Wel een heerlijk zwembad. Als avondeten ons bbq'tje aangestoken gezellig....maar een ander dingetje hier zijn de muggen en steekvliegjes. Echt buitenzitten is eigenlijk niet de doen en alle varianten smeerseltjes werken niet. Zelfs door de kleren heen wordt geprikt, nou ja dan maar binnen kaarten, ook gezellig!
Morgen naar de Everglades zin in!