Sapa dag twee

8 augustus 2014 - Sapa, Vietnam

Wat een heerlijke nacht slapen achter de rug! Na het ontbijt werden we meegenomen naar de gids voor onze cooking class. Eerst met een zeer leuke dame over de local markt gewandeld om te kijken wat ze allemaal hebben in Vietnam. Zeker in deze groene omgeving is alles vers. Veel kruiden, fruit en natuurlik vlees en vis. Het eten in Vietnam is volgens de lonely planet trekpleister nr2. En dat is zeker waar. Onze slagers dochter vond het bij de vers vijf toch wat aantrekkelijker werken dan hier, alhoewel de slagers hier allemaal vrouwen zijn.

na de markt naar ons restaurant tussen de rijstvelden op de heuvel. Hier onze les gehad en alles heerlijk mogen oosmikkeken. We hebben springrolls gemaakt, salade, kip geroerbakt, heerlijk en vers.

Na deze activiteit tijd voor een trip. We maken een wandeling door rijstvelden en langs twee dorpen waar twee verschilllende bevolkingsstammem wonen. Het is een prachtige tocht.

hierna even terug naar de homestay, even douchen om ons klaar te maken voor de nachttrein weer naar Hanoi. Daar zal onze vriend de gids Dug ons weer opwachten om ons te brengen naar de Halong Bay!