van Savannah naar Daytona beach

11 augustus 2015 - Daytona Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend weer eens voor de verandering vroeg opgestaan en snel even de volgende drie campgrounds vastgelegd. Weer opweg voor een lange route richting Detona beach. De planning is om de komende dagen harry potter world en sea world te bezoeken. Na een sanitaire stop van de gast van een half uur op de grens van florida gingen we snel weer verder. Laurie en rink lagen te pitten in de waggie, alleen rens was nog wakker. Langs jacksonville met een mooie skyline en een imposante brug gingen we opweg naar st. Augustine. Dit plaatsje is al sinds 1565 bewoond, dus al zo'n 450 jaar en is hiermee het oudste en nog steeds bewoonde stadje van de USA. Tot 1821 in Spaanse handen en daarna onderdeel van de Verenigd Staten. In plaats van de trolleybus hebben wij een zespersoon golfcart gehuurd omdat de verwende kindertjes en vooral de ouderts niet met de benenwagen wilde. En ook omdat het ruim 35 graden was, en dat is best warm jawel. Na een proefrondje rond het verhuurstation gingen we opweg naar het historische gedeelte voor een rondje echt tourischtische sightseeing. Na 5 meter werd de gast gedjoekt en nam de Rink het stuur over, wat hij de rest van de dag niet meeer uit handen heeft gegeven, de zemmer. Als echte Nederlanders reden wij in onze golfcart achter de trolleybus aan om een beetje gratis informatie te plukken. Helaas ging dit niet helemaal goed want onze waggie maakte iets te veel herrie. We hebben ons best gedaan. Wel hebben we zo heel veel van de stad gezien en konden we lekker onze eigen weg en gang gaan. Met wandelen had dat nooit gelukt. Rink en cees dachten bij een birkenstock winkel even snel twee paar nieuwe birkenstocks te kunnen scoren, de verkoper ontving ons met de legendarische woorden ' Hi guys, nice Birkenstocks you have'. Maar na twee minuten bleek dat onze type birkenstock in Amerika alleen maar door vrouwen gedragen wordt en dat ze ook nog eens 100 dollar per paar waren, iets meer dan in ons eigen landje dus. Van schrik sprintten we de winkel uit en gingen verder met onze erg leuke rondleiding. We hebben weer minimaal 10 huizen gezien waar we zouden willen wonen. Wat een mooie stad en wat een mooie huizen. Na de duurste bak patat uit ons leven, die eigenlijk ook nog naar barf smaakte, hadden wij wederom ongelovelijk veel spijt van onze keuze. Het golfcart avontuur was geslaagd en snel weer terug naar de camper om te vertekken naar daytona beach. Daytona beach heeft een prachtig strand waar we de golven van de Atlantische oceaan ingedoken zijn. Er waren hoge golven en vlak voor onze neus doken de pelikanen en zeemeeuwen de zee in op zoek naar vis, ze vlogen rakelings langs onze hoofden. De zemmers van de familie wilde toen weer weg en dus op naar onze volgende KOA campground, waardoor we door het watjes gedrag van rink en Rens (de baby's hadden een beetje jeuk aan hun voeten van de muggenbulten) de avond binnen hebben doorgebracht. 'Nau is het klaar'