Halong bay en reis naar ningh bin

8 augustus 2014 - Ha Long Bay, Vietnam

We zijn met de nachttrein weer vanuit Sa Pa naar hanoi gegaan, in hanoi stond de duc ons op te wachten om ons weer naar het zelfde hotel in hanoi te brengen waar we de eerste dagen waren

Zodra we gedoucht en onze tassen heringepakt hadden gingen we met een busje opweg naar de halong bay. Het duurde 3.5 uur, dat kwam mooi uit want we hebben een hevig slaapgebrek opgelopen door de ritjes met de nachttrein :D

toen we aangekomen waren in de halong bay werden we met een klein bootje naar onze 'slaap'boot gebracht, de : golden cruise. Dat is de grootste boot die in de bay ligt.

Op de boot kregen we een samengestelde lunch met allemaal verschillemde soorten seafood, na de lunch gingen we een grot bezoeken. En direct daarna gingen we met zn 6en kayaken, marjan en cees samen, rink en laurie samen en rens en duc samen. We zijn langs een aantal grotten en vissershuisjes gevaren.

Voor het eten heeft rens nog een aantal springrolls gemaakt op een kookcursus op het dek, we hebben ook duc leren 'klootzakken' , hij kent het nu dus als 'assholles'

'S avonds hadden we een heel luxe diner met wederom allemaal soorten seafood, volgens rink heeft hij heel de zee leeg gegeten. Na het eten zijn we nog eten wezen squid vissen, maar niks gevangen.

We zijn vroeg gaan slapen, want wederom konden we noet uitslapen, om half 8 stond de moeder alweer aan de deur om ons uit bed te halen voor een boottochtje.

om 11 uur gingen we weer aan land om te eten in het restaurant van de zelfde maatschappij. Daarna zijn we gelijk de bus in gesprongen opweg naar nim bin. Voor ons gevoel honderd miljard miljaar jaar in de auto gezetn, maar nu eindelijk in ons resort aangekomen, net even lekker gezwommen en nu opweg naar het avond eten

laurie o

1. Rineke:
    8 augustus 2014
    Ik ben benieuwd naar de springrolls! Tis geen uitslaapvakantie Lau maar die komen nog wel!
  2. Giny:
    8 augustus 2014
    Ha, ha, willen jullie mee op onze zeilboot??? Dat is echt saai!
    Nog maar 2 dagen jullie verhalen, dan pas weer als we elkaar zien!

Lieve groeten giny
  3. Marjan:
    9 augustus 2014
    Veel plezier in griekenland, geniet met volle teugen jullie verdienen het