Ninn Binh

9 augustus 2014

Van Halong Bay naar Ninh Binh iets minder dan 200 km. Ha dus een uurtje of drie rijden en om drie uur lekker in ons resort, met zwembad! Het eerste zwembad dus er werd naar uitgekeken..... Maar helaas we kwamen pas na vijven aan, beetje druk onderweg...... Maar het was de moeite waard: heerlijk grote en koele kamer met lekker zacht bed en een badkamer met raam naar de woonkamer, helemaal leuk je keek gewoon je badkamer in. Zo snel mogelijk, zo veel mogelijk uit en zwemmen maar. Elk groepje huisje had zijn eigen badje en er was ook nog en groot buiten en binnen bad en een poolbar. Kijk dat leek dus opeens echt op vakantie. Lekker de warmte en het stof weer van je af en een koud biertje. De lange reis was weer snel vergeten. We wilden ook gelijk de was laten doen, maar in dit resort hadden ze wat vreemde rekenmethodes voor de was. Nieuw kopen was goedkoper dan daar wat laten wassen! Ondanks de 20% korting die ons geboden werd. Kwam iemand speciaal achter ons aan rennen dat dit mocht van de manager. Tja je bent Nederlander of niet, dus de hoognodige was ffff in de badkuip gedaan. 'S avonds heerlijk gegeten en geloot wie van de drie op het harde bijzetbed moest. Rink verloor, maar kocht gelijk zijn zus om, die dus het mindere bed nam. Iedereen heerlijk geslapen. Rens en Cees nog even gefitnessed en gezwommen, snel ontbijtje en (helaas) weer op pad. Fietsen en varen vandaag in de zogenaamde droge Halong Baai. Zelfde rotsformaties, maar dan op land. Weer erg mooi. Zo meteen de nachttrein in (snik) dus weer harde bedden en weinig slaap. Vroege start ( te vroeg!!!!) en naar natuurreservaat voor o.a onze jungle ervaring en varen door een van de grootste grotten ter wereld, nou ja in ieder geval een van de grootste ondergrondse rivieren. We gaan het weer mee maken. Groeten uit een warm en vochtig (80%) maar nog altijd erg leuk en mooi Vietnam