Van Dong Hoi naar Hue

11 augustus 2014 - Hue, Vietnam

Vandaag een vroeg ontbijt in de homestay. Na een lekkere douche hebben we ons safari hutje moeten verlaten en zijn we op pad gegaan met het busje. Na een paar uur te hebben gereden zijn we aangekomen in het vinh moc een van de heftigste gebombardeerde dorpjes van vietnam.  Om het dorpje te beschermen hebben de bewoners destijds een ondergronds tunnel netwerk gegraven om zich te beschermen tegen de bombardementen na zelf een kijkje te hebben genomen in de tunnels, zijn we doorgereden naar de oorspronkelijke grens van noord en zuid vietnam. Later in de middag hebben we een pagode bekeken. En een kerkje waar over twee dagen de paus langskomt de mensen lagen al te slapen op de grond om erop te wachten. Nadat laurie op een foto ging met een vrouw en een meisje omdat ze opmerkelijk lang is zijn we naar hue gereden waar we hebben ingecheckt in het hotel en daarna zijn gaan chillen bij het zwembad op de zevende etage met een super uitzicht