Dong Hoi

11 augustus 2014 - Dong Ha, Vietnam

Het is weer ochtend, aankomst rond 7 uur in Dong Hoi, beter geslapen als de vorige keren, we wennen aan de trein. Alleen zachte bedden :-( die kennen ze echt niet in de trein) gids Wu en chauffeur Tu staan ons al op te wachten en brengen ons naar een wel heel bijzondere plek, een homestay op het landgoed van Mr. kai. We slapen in eigen huisje alles in Vietnamese staat midden tussen de begen. Kippen, koeien (die ook wild kunnen zijn, muggen honden en poezen Alles leeft hier bij en door elkaar. 5 bedden onder een klamboe, echt helemaal top.

na ontbijt een rit naar het Nationale park Ke bang om hier op een boot te stappen en te varen in een grot. Werkelijk prachtig, zo'n grot nog nooit gezien. Mooie ervaring dus. Na deze trip terug naar de homestay en rust verder de dag. Heerlijk gelezen, tukkie gedaan en gekaart. Was even goed voor onze pubers maar ook voor de ouders!

In de avond ons diner gehad op het landgoed bereid door de eigenaresse, heerlijk gegeten. Vroeg onze klamboe bedje in, was weer een topdagje. Hoeveel gaan we er hiervan nog krijgen?