Hoi An

14 augustus 2014 - Hanoi, Vietnam

Vandaag werden we om 7 uur wakker gemaakt ( veel te vroeg ja ) om te gaan ontbijten en daarna met een nieuwe gids een fietstocht te gaan maken. Als eerste komen we aan bij de silkvillage, daarzo maken ze zijde, dat wordt gemaakt uit cocons die ze in bepaalde bomen vinden. Het was heel gaaf omdat ze ook lieten zien hoe ze vanuit die cocons zijden draden maakten. De gast (cees) heeft daarzo een grijs maatpak laten maken en moeder (marjan) heeft daarzo een jurk op maat laten maken.

Als volgde bestemming hadden we de vegtables village, zo als je aan de naam kunt zien wordt daar alleen maar groente verbouwd. We hebben daar zelf ook even de farmer uitgehangen en onze eigen basilicum tuintje gemaakt. Daarna hebben we volgens marjan het beste eten tot nu toe op. Allemaal met groente uit de eigen tuin natuurlijk.

Vervolgens pakten we weer de fiets om terug naar het hotel te fietsen, eenmaal daar aangekomen zijn we gelijk het zwembad ingedoken, want zoals altijd hier was het bloedverziekend heet.

Later die middag hebben rink een cees twee scooters gehuurd en door de stad gereden. Toen ze terug waren besloten we toch nog even een rondje met zijn alleen te rijden, dus marjan zat bij cees, rens zat bij rink en ik (laurie) zat alleen.

Onze bestemming was weer de silkvillage, de gast wilde namelijk in zijn pak zijn initialen laten zetten, maar dat kon jammer genoeg niet. Snel zijn we terug gegaan naar het hotel want het werd al donker, en met onze rijskills wilde we liever voor het donker binnen zijn

nu gaan we even opzoek naar een leuk tentje om te eten, want morgen gaan we vliegen naar ho chi ming city ;)

laurie

1. Marjan:
    14 augustus 2014
    Leuke dag he lautje, we Hebben ons prima vermaakt, leukste dag tot nu toe zegt Rink
  2. Anneke:
    14 augustus 2014
    Hoi An: dacht ik even een persoonlijk berichtje van jullie terug te ontvangen, valt dat even tegen zeg .......

Ziet er leuk uit al jullie vermommingen! Past al jullie nieuwe kledij nog wel in de koffer? Wat een belevenissen allemaal zeg, het houdt maar niet op. De reis van jullie leven lijkt mij zo. En hopelijk is het straks goed uitrusten!
  3. Saar:
    15 augustus 2014
    Ha ha jullie zijn echt net Japanners, steeds met zijn 5-en op een rijtje op de foto
  4. Saar:
    Goede vlucht morgen!
  5. Marjan:
    15 augustus 2014
    Hoi An, zo dan wel even een persoonlijke melding, we hebben het fantastisch hier!
  6. Laura:
    Hoi familie Esmeijer!

Even al jullie reisverhalen teruggelezen. Superleuk! Wat zien en doen jullie gave dingen, ondanks de weinige slaap haha. Ook erg leuk dat iedereen een keer een verhaaltje heeft geschreven.

Heeeeel veel plezier nog de laatste week :)
    Groetjes!
  7. Marjan:
    15 augustus 2014
    He laura, leuk dat je de verhalen leest, dank je wel he! Hoe was Spanje, lekker uitgerust na dat weekje met de kern?