Naar de MEKONG delta

16 augustus 2014 - Can Tho, Vietnam

Rink heeft om vijf uur zijn wekker gezet om even Nederland te bellen. Sabine is jarig dus 24.00 uur moet er even gebeld worden. Sabine van harte van ons allemaal!

Vroeg op en ontbijten, we worden om acht uur weer opgehaald voor onze tocht naar de Mekong Delta. Aan het einde van de ochtend komen we aan in Vingh Long, hier stappen we op de boot om de drijvende markt te zien en door dorpjes te wandelen. In het dorpje zien we hoe rijst gepoft wordt, rijstvellen gemaakt worden en karamel snoepjes gemaakt worden. Deze snoepjes zijn heerlijk dus we nemen er een paar mee voor onderweg. Ook thee gedronken met honing, een plaatselijke lekkernij. Rens nog even kennis gemaakt met de huisslang van de familie...brr ik blijf dar toch liever een stukje vandaan.  Hierna weer op de boot, stukje gevaren en toen uitgestapt om overheerlijk fruit te eten en bij mensen thuis en het traditionele Vietnamese dansen te bekijken. Hierna weer gevaren naar de lunch, vis, garnalen springrolls, ook weer lekker. Toen naar ons resort toe in Can Tho een plaatsje aan de rivier.

Wat een ontvangst hier, voor wie wilde een heerlijke nek en schoudermassage, daar zeggen we geen nee tegen.

Lekker even gezwommen en zo weer op pad voor ons diner, we raken helemaal gewend aan het ritme hier in Vietnam. heerlijk

grts weer Marjan

1. Saar:
    16 augustus 2014
    He lieve familie, wat een top reis. Lekker dat eten, en zo mooi al die mensen. Ps, het is Rink wel aan te zien dat hij een slechte nacht had gehad
  2. Hans en Hanneke:
    17 augustus 2014
    we reizen een klein beetje met jullie mee, heel indrukwekkend wat we lezen en zien op de foto's, geniet ervan met zijn vijven en tot gauw op Hollandse bodem....zou het boek al af zijn met het familieweekend (je hoeft ten slotte alleen maar foto's te kiezen, de verhalen is knippen en plakken!?
  3. Gerry:
    17 augustus 2014
    En zo is de laatste week al weer begonnen! Het gaat snel en aan de andere kant lijkt het lang. We blijven genieten van jullie belevenissen.